streda 3. apríla 2013

Urob si sám(a)

Ahojte,
Pamätáte si na reláciu "Urob si sám" v dnešnom článku by som vám chcela povedať niečo o samo-výrobe kozmetiky, a o kozmetických zázrakoch priamo z kuchyne alebo kúpeľne. :)


 Domáci suchý šampón 
Opäť ste si nestihli umyť vlasy a v kúpeľni nieje ani  stopa po suchom šampóne? Myslím že túto situáciu zažila s najväčšou pravdepodobnosťou každá. A čo tak vyrobiť si domáci suchý šampón?
Príprava a následné použitie je veľmi jednoduché. Potrebujete hrebeň a detský zásyp/ púder, ktorý si v malom množstve vmasírujete do korienkov mastných vlasov. Po pár minútach vyčešte. Nechcelo sa mi veriť, a keďže som už dlhší čas zvažovala kúpu suchého šampónu, rozhodla som sa vyskúšať aj tento, možno nezvyčajný trik. U mňa osobne mal veľký úspech, a po originál suchom šampóne netúžim.
Percentuálne hodnotenie: 95% (Samozrejme závisí aj na kvalite púdru.)


 Stopercentne prírodná pleťová voda na problematickú a zmiešanú pleť
V jednom videu som spomínala že mám mastný a problematický tip pleti, a mnohé kozmetické "prírodné" vody mi pleť zhoršovali, aspoň ja si myslím. Hľadala som iné spôsoby ako si zlepšiť stav pokožky (aj keď nebolo to tak hrozné ako hovorím, ale chcela som, aj chcem dokonalú pleť) a raz som v kuchynskej zásuvke našla nechtíkový čaj. Dočítala som sa, že pôsobí prečisťujúco, a hojí rany (takže aj malé ranky po akné). Tak prečo neskúsiť nechtíkovú čistiacu pleťovú vodu?  Neváhala som a uvarila som si už spomínaný nechtíkový čaj, a hotový zázrak bol na svete. Pleť som si na žačiatku čistila vlažným čajom ráno a večer, teraz to už flákam :). Mne osobne tento jednoduchý a  lacný čaj veľmi pomohol aj s akné, ako aj s mastnou pleťou.
Percentuálne hodnotenie: 100%


Pevnejšie vlasy:
 Ja zrovna nepatrím k tým, ktoré sa môžu pochváliť bohatou hustou hrivou. Práve na opak, mám jemné nevýrazné vlasy so štiepiacimi sa končekmi, preto sa ich snažím nezanedbávať, a dopriať aj mojim vlasom výživu a vitamíny. Keďže sa okolo silikónov a všakovakej chémií na vlasy robí obrovské "halóó" snažím sa svojím vlasom ponúknuť aj niečo prírodné, čím ich ešte viac nezaťažím a nepoškodím. Opäť som našla na internete návody na prípravu rôznych (ale nie vždy vyhovujúcich )domácich zábalov a masiek. A mám favorita, alebo ak chcete favoritku, ktorú by som  vám chcela odporučiť. Reč je o "Posilňujúcej maske na vlasy" na ktorú budete potrebovať len suroviny bežne zohnateľné v potravinách. Potrebujeme: 2-4 pl. teplého olivového oleja, do ktorého vmiešame 3-5 pl. taktiež zohriateho mlieka. Pridáme kúsok kvasníc, ktoré sa nám v teplom upravených tekutinách roztopia. Pomaly miešame, pokiaľ sa všetky tri suroviny nezmiešajú. Nanesieme po celej dĺžke vlasov, ktoré následne zviažeme napríklad do drdola (aby mám olej nestiekol na oblečenie) Necháme pôsobiť 30 minút, a následne vlasy poriadne umyjeme. Odporúčam následne vlasy oživiť kondicionérom alebo nezmývateľným mliekom.
 Keďže maska patrí medzi moje obľúbené, a sama kaderníčka postrehla že moje vlasy zosilneli, určite na tom niečo bude.
Percentuálne hodnotenie:  90%


 Krásne nechty
Na internete je veľa fámov a mýtov ako na krásne nechty. Mnohé som skúsila a myslím že nie sú účinné. Napríklad výroky typu: Pite a jedzte veľa mliečnych výrobkov a vaše nechty budú pevnejšie. Ja  s týmto tvrdením nesúhlasím, pretože už od detstva milujem mlieko a pijem ho vo väčšom množstve, napríklad formou raňajkových cereálií, a aj keď ho  prímam až v nadpriemernom množstve, ma mojich nechtoch to nevidno. Niekedy sa štiepia, lámu, strácajú farbu a prirodzený lesk. Podľa mňa to vôbec neovplyvňuje už spomínaný vápnik, ale to ako sa o svoje nechty staráme. Ja odporúčam: V zime noste rukavice, nepracujte so zemou bez ochrany na ruky (nielen že vám zem vysuší ruky, ale ani vašim nechtom nepomôže) a lakujte ich spevňujúcimi a vyživujúcimi lakmi na nechty.
Percentuálne hodnotenie: Keďže som toho názoru že ide iba o obyčajnú poveru, ktorá sa mi neosvedčila viac ako 25% dať nemôžem, pretože by som tým klamala samú seba.


6 komentárov:

  1. Celkom zaujímavé nápady :) Možno niekedy vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zajímavé nápady určitě někdy skusím:) a máš krásný blog:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ten šampon bych mohla vyzkoušet, docela by se mi hodil:D
    Docela bych chtěla mít hezký nehty, jelikož hraju na klavír a ono to prostě vypadá líp, když jsou nehty pravený. Ale mně se to prostě nějak nedaří. Zkoušela jsem už docela dost věcí, ale prostě je to pořád stejný.
    V zimě rukavice nosím, protože má suchý ruce ana to to pomáhá. Ale když se vrtám v zemi, rukavice ani nic podobnýho mít nemůžu, protože mi to s tím prostě nejde:D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak to někdy musím zkusit :) Dobré rady. :))

    OdpovedaťOdstrániť