pondelok 5. augusta 2013

domáca lekárnička

Ahojte, pred pár dňami ma chytila angína a zatiaľ sa ma drží zubami nechtami. Nechcela som užívať antibiotiká ani žiaden podobný hnus, ale nakoniec sa to zhoršilo a musela som. Mám však pár dobrých osvedčených rád ktoré dozaista poznali naše staré mamy.

1. Na boľavé hrdlo poznáme množstvo liečív vo forme či už sirupov, tabletiek, sprejov a podobných. No aj tak sa sem tam stane, že ich nemáme po ruke. Vtedy by možno nebolo od veci zbehnúť do kuchyne napríklad pre cesnak, ktorý je známy svojimi antibakteriálnymi účinkami. Hrdlo vám vyčistí a tiahne baktérie.

2. Ak vám predchádzajúci spôsob liečenia veľmi nevoňal, je tu ešte niečo, ale ani táto varianta nepohladí naše chuťové poháriky. Reč je o klasickej kuchynskej soli, ktorá sa v hojnom množstve nachádza v každej domácnosti. Navrhujem prípravu menšieho množstva roztoku (soľ, voda). Takýto roztok treba kloktať čo najčastejšie. Vraj to zaberá.

3.  A nemôžeme zabúdať na rôzne bylinné čaje ako príklad uvediem nechtíkový, ktorým sa už pár dní nalievam aj ja.
                                                              A takto sa liečim...

Na záver by som sa chcela zmieniť o nepriaznivých účinkoch antibiotík na organizmus.
 1) Tráviace ťažkosti 
                               2) U žien problémy intímneho charakteru
                                           3) Pôsobia nepriaznivo na zuby a zubnú sklovinu

Ak už domáca lekárnička nepomáha, s veľkou pravdepodobnosťou sa ich užívanie neminie. Nezabúdajte však aj na užívanie probiotík, ktoré výrazne zmierňujú nepriaznivé účinky antibiotík. 

Aj keď článok nebol veľmi záživný, dúfam však že pomohol ;)


2 komentáre: